הסיפור של שרה

שרה בלאקלי מכרה את החברה שלה בחודש שעבר בסכום זעום של 1.2 ביליון דולר לבלקסטון.

בגיל 50.

סוף שנות התשעים. שרה חלמה להיות עורכת דין, אלא שציון הכניסה שלה לפקולטה למשפטים היה נמוך מידי. אז היא עברה לעבוד בחברה שמוכרת פקסים מדלת לדלת בפלורידה. דירת שותפים. עבודה, בית, עבודה. בת 27.

ערב אחד כשרצתה לצאת למסיבה, היא לא הצליחה למצוא גרביונים שיענו על הדרישה הכל כך בסיסית שלא יראו את מה שיש לה מתחת, שלא יראו לה באצבעות הרגליים שהיא עם גרביון, שהם לא יעלו לה למעלה, ירדו לה למטה, שלא ילחצו, יקרעו ושאר צרות של נשים.

אז מרוב תסכול היא הקימה את Spanx. ולפני חודש מכרה אותה ב 1.2 ביליון דולר.

לא, בלי אבא עשיר, בלי משקיע חלומי, בלי שום קשר לתחום האופנה או ידע בתפירה ועם 5,000 דולר חסכונות בלבד.

אז מה כן היה לה לשרה ?

תשוקה, תעוזה, נחישות, אומץ, מוסר עבודה, סבלנות ורעב אדיר להשקיע את האקסטרה מייל הזה שדרוש בשביל לשחק אותה באמת.

כשהיא הבינה שהיא עלתה על צורך אמיתי, היא פיתחה עם עצמה איזה סוג של אבטיפוס ראשון לגרביון שהמציאה והקדישה שלוש שנים תמימות שהם לא פחות מ 1,095 ימים בכדי שמישהו בכלל יהיה מוכן להקשיב לה.

כבר בתחילת הדרך היא נסעה לצפון קרוליינה, שם היו ממוקמים רוב מפעלי הגרביים בארה”ב וכשהיא עוברת מאחד לשני ומנסה למצוא מישהו שיאמין לה שיש לה מוצר מהפכני היא מגלה שהשוק הזה נשלט על ידי גברים. כן, אלה שלא משתמשים במוצרים שהם מוכרים.

החיסרון שלהם הפך ליתרון שלה. היא הבינה את מה שהם לא יכלו להבין לעולם.

הנחישות שלה גרמה לה לא לישון בלילות והיא לא ראתה בעיניים, היא נהגה להציג את הדגמים שלה בבתי קפה ומסעדות בפגישות חטופות למשקיעים פוטנציאלים כשהיא מחליפה דגמים בשירותים. היא עשתה את כל התפקידים בחברה – פיתוח, ייצור, שיווק.

היא לא נתנה למשפחה ולחברים הקרובים שלה להתקרב ולהגיד לה שזה משוגע, שאין לה סיכוי, שכבר יש מזה מספיק, שעדיף שתלך לתחום שהיא מכירה, שתמצא קודם משקיעים, שתעזוב את זה כי כבר עברה שנה ושנתיים ושלוש. היא הבינה שהפחדים האלה משתקים אז היא הזיזה אותם מהדרך. אפילו שהם רק רצו בטובתה.

לאחר שלוש שנים כשהיא כבר מצליחה לייצר את הפריטים הראשונים שלה ולהכניס מעט סחורה לרשתות קטנות, היא שולחת לכל מי שחבר לה, למשפחה ולמכרים את הכתובות של החנויות ומבקשת מהם שייגשו לקנות מוצר שלה. וכן, היא מתחייבת להחזיר להם את הכסף בהמחאה שהיא שולחת להם בדואר. ככה היא מייצרת ביקוש. קטן אבל חשוב.

שרה לא שוכרת חברת פרסום או יחסי ציבור. לא כי היא לא רוצה. פשוט כי היא כבר השקיעה את כל מה שהיה לה בפיתוח המוצר, ברישום פטנט, בלנסות לחיות איכשהו, אבל זה לא מפריע לה לכוון הכי גבוהה שאפשר. לאופרה ווינפרי. וכן, מסביב כולם אומרים לה שאין לה סיכוי להגיע לאופרה.

נחשו מה? היא מצליחה. אופרה מנסה ושואלת את עצמה איך לא המציאו את זה עד היום. אז היא ממליצה על Spanx בתוכנית שלה ולמחרת בבוקר הסחורה נחטפת וכל בעלי בתי הכלבו הגדולים בארה”ב דופקים לשרה בדלת.

זהו, משם כבר הכול היסטוריה. בשנה הראשונה היא מוכרת ב 4 מיליון דולר. בשנייה ב 10 מיליון. ומשך שנים רבות היא לא מתפתה למכור את החברה. היא שועטת קדימה בלי לראות בעיניים. נחושה. החברה מתפתחת ומגדילה את סל המוצרים שלה לכל תחום ההלבשה התחתונה וגם מעבר.

אתם בטח חושבים שהיה לה מזל עם אופרה ווינפרי ?, זהו שלא היה לה מזל לשרה עם אופרה ווינפרי כמו שהכי קל לחשוב ולפרשן את הסיפור. הייתה לה הנחישות והדרייב והאמונה העצמית שנדרשת לכל מי שחולם להיות יזם ולהצליח ולשחק אותה בגדול.

ב 2012 שרה נהייתה למיליארדרית הצעירה ביותר בעולם. ונבחרת לאחת מ 100 האנשים המשפיעים בעולם של מגזין ה Time.

תודו שזה מדהים איך בעידן שנדמה לנו שכבר חשבו על הכול, המציאו הכול, השתלטו על כל תחום, עדיין יכולה לקום בחורה צעירה ותפרנית שבסה”כ הייתה צריכה גרביון עם מחטב נוח לנשים ולהמציא מוצר שהפך לחברת ענק שפשוט שינתה את הכול, הפכה את שרה לאחת היזמיות הגדולות בעולם, לפילנתרופית מעוררת השארה ולפאקינג ביליונרית.

ותארו לכם שבבתי הספר בישראל היו מקדישים שעתיים בשבוע בכדי לעורר בבנות ובבני הנוער השראה ולספר להם סיפורים על אנשים שהצליחו בזכות רשימת המכולת שבלעדיה אי אפשר להצליח בחיים – בזכות אותן תכונות, ערכים, אמונות שנטועים ביזמים מצליחנים.

ותארו לכם שהיו פותחים להם לנוער שלנו זרקור על המאמץ שנדרש בכדי להצליח וסוגרים להם את האשליה שאפשר להתעשר בשניות רק מלסחור במטבעות וירטואליים או שאפשר להפוך ליוניקורנים מגלישה באינסטגרם ובטיק טוק.

לפני שנה הקשבתי לכמעט ארבע שעות מעוררות השראה, מלאות בטיפים ועניין עם שרה ב 14 שיעורים באפליקציית Masterclass שאני מנויה בה ונחשפתי ליזמית חסרת פשרות, מצליחנית, צנועה וחדורת מטרה. שהפכה לפילנתרופית.

באותו זמן כשהייתי בדובאי הדבר הראשון שקניתי היו גרביונים, חזיות, מחטבים ושאר מוצרים של Spanx והבנתי היטב למה שרה הצליחה – היא פשוט הבינה את מה שרק אנחנו יכולות להבין – שכשזה נוח לך זה פשוט שווה את זה בענק. אני מודה שהתמכרתי.

שרה בלאקלי נהייתה ביליונרית מלהבין שלא מספיק שזה יהיה יפה. אם זה גם יהיה נוח זה יעשה את כל ההבדל. כמה פשוט ככה ענק.

אז כן, חלומות מתגשמים. אני יודעת את זה כי גם שלי התגשמו וכי אני ממשיכה להגשים חלומות גם היום.

אם גם לכם יש חלומות להצליח לעשות משהו מעורר השראה, משמעותי, כזה שישאיר חותם ויאפשר לכם חיים נוחים ומרווחים יותר ואתם לא יודעים מאיפה להתחיל, או איך לשנות את המקום שאתם אולי תקועים בו ואתם רוצים שאני אתן לכם יד ואעשה איתכם דרך, אז שתדעו שאני כאן ואני אשמח לעזור לכם להפיק את הקריירה או הסיפור של החיים שלכם.

לסיום טיפ קטן משרה (יש לה אינסוף טיפים מעולים):

להישאר מחוברים ל”למה”.

בכדי להצליח להקים עסק מצליח, חייבים להישאר ממוקדים “בלמה” שלכם.

למה אתה עושה את זה? למה זה חשוב?

ה”למה” של שרה היה הדבר היחיד שהמשיך לדחוף אותה למטרה – היא הרגישה שאף אחד לא מייצר מוצרים לנשים שבאמת התחשבו ברצונות ובצרכים של הנשים.

עכשיו תהפכו את ה”למה” להצהרת הייעוד של העסק שלכם.

עכשיו תגדירו מטרה כזאת שתכלול גם את המסביב, את הדברים שאתם נהנים לעשות מעבר לעסקים, למשל תחביבים, תגדירו את הדברים שאתם טובים בהם בחיים ובעבודה ותגדירו את הדרכים שבהן אתם רוצים לשנות את העולם. ואל תפחדו מזה. גם המצאת הגלגל כשהומצאה לא הייתה היעד לשנות את העולם, אלא השגת מטרה אישית של המצאת הגלגל….

באהבה,

אני

״כל שינוי הוא קשה בהתחלה, מסובך באמצע ונפלא בסופו״
שלושה ימים ולילות על רכבת הרים במהירות שיא בלי לרדת – יומולדת 50 לטדי שגיא