2023

עוד פוסטים

בפרק האחרון של הסדרה המדוברת בנטפליקס על מייגן והארי והחיים החדשים שלהם בלוס אנג׳לס הכל כך אמריקאית במקום אי שם בארמון בקינגהאם בלונדון הכל כך אפורה וקרה, מספרת מייגן על מנהג של חברה שלה שמזמינה לארוחה ומסיבה לכבוד השנה החדשה ורגע לפני שהם משיקים כוסות ומתחבקים, כל אחד מהנוכחים בוחר מילה אחת לכבוד השנה החדשה. מילה אחת שתמצה את מה שהוא מאחל לעצמו לשנה הבאה.

זה הזכיר לי סדנא שעשיתי לפני שנה בה כל אחד מהמשתתפים התבקש לבחור מילה אחת שתגדיר איזה אנרגיה הוא מביא לחדר כשהוא נכנס, כשיש שקט, כשהוא לא צריך להציג את עצמו, אלא להביא את האנרגיה שהיא המהות של מי שהוא.

וזה גרם לי להציע לכם להשתמש בזה.

זה לא סוד שרובכם לא תעשו לעצמכם שום לוח חזון לשנה הבאה וזה גם לא סוד שאולי עשיתם לכם רשימת חלומות או מטרות או יעדים בראש השנה היהודי או בתחילת 2022 וחלקכם אולי אפילו ישב וכתב בלוח החזון ואם תלכו עכשיו לסמן וי על מה שהשגתם, אז זה יהיה מאכזב מאוד.

כן, ברור שהסיבות שבגללן לא הצלחתם לעמוד בכל רשימת החלומות, המטרות, היעדים שלכם היא סופר מוצדקת, ברור שזה לא באשמתכם.

וכן, ברור, ברור כשמש שאת המטרות והיעדים שהבוס שלכם הגדיר לביזנס בעבודה שלכם השגתם ביג טיים ואתם לגמרי עם הפנים להגדלת היעד כמתבקש בשנה הבאה.

וכן, אתם יודעים שהזמן עובר, שהחיים זה עכשיו ושאר קלישאות שעבור רובכם הם פשוט קלישאות כי אתם יודעים את זה רק לא חיים על פי זה ולא עושים עם הידע הזה כלום.

אתם פשוט שמים בצד את החלומות האמיתיים שלכם, את ההחלטות המורכבות האמיתיות שעליכם לקבל, את ההרגלים הדפוקים שאתם יודעים שאתם פשוט חייבים כבר לשנות ושוב תעשו כנראה בדיוק את מה שעשיתם ב 2022 גם ב 2023.

אז רק אל תתפלאו שהיא תיראה שוב דומה ממש.

אז חשבתי שאולי אם תחליטו לצמצם, לשים את הפוקוס על מילה אחת, על משהו אחד, רק אחד שהוא הכי הכי חשוב לכם שיהיה חלק מהחיים שלכם ב 2023, זה יעזור לכם לשלוח משם אדוות לשאר הדברים ויעזור לכם להשיג עוד ועוד.

השבוע באחד הלילות לקחתי אותו את הלוח המצויר שלי מ 2022 לוח החזון שלי והסתכלתי לו בלבן של העיניים, סימנתי מלא מלא סימוני וי על חלק ניכר ומשמעותי ממה שהתכוונתי להשיג ואכן השגתי בשנה הזו והייתי גאה בעצמי. זה הציף אותי באושר אמיתי להבין כמה המשמעות של הדברים היא מה שהייתה שווה את כל המאמץ והאתגרים בדרך.

המילה שלי אגב שמגדירה את המטרה והחזון הכללי שלי בחיים והיא גם האנרגיה שלי – משמעות.

אני כותבת הרבה על החשיבות להבין למה משמעות כל כך חשובה להנעת הגלגל הענק הזה שנקרא החיים שלנו ולמה היא הדבר שעלינו לרדוף להשיג ולא אושר, אבל זה בפוסטים אחרים.

והתבוננתי בסימן שאלה אחד שהופיע באחת האדוות בלוח החזון שלי, לגבי משהו שמאוד חשוב לי. נזכרתי שלא העזתי לשים את זה כמטרה חד משמעית. אבל למה שמת שם סימן שאלה שאלתי את עצמי. למה השארת את זה פתוח בלי תשובה?.

אני מבררת את זה לקראת השלמת הלוח שלי עם כל החלומות ל 2023. וברור שבגלל שהיה שם סימן שאלה זה נושא שנשאר פתוח, לא מטופל, לא ממוצה.

כי תזכרו – סימני שאלה לא מתאימים ללוח חזון. הם קריטיים להתקדמות בחיים, אבל מוטב לפתור אותם לפני שמגדירים מה רוצים להשיג. אחרת הם עלולים להישאר פשוט פתוחים.

אז אני מצרפת לכם לוח ריק. אם בא לכם למלא אחד אישי. לא של מה שהבוס שלכם רוצה להשיג, את זה הוא בטח כבר הראה לכם באירוע סוף שנה נוצץ,  במצגת מתוקתקת ומפתה עם איזה טיסה לירח בסופה אם תשיגו את היעדים.

אני מתכוונת שתנסו לשים את מה שאתם באמת רוצים להשיג.

אתם מוזמנים לנסות לברר עם עצמכם מה החזון שלכם, חזון זה משהו שהוא יותר גדול מכל מטרה, זו הנקודה המתוקה הזו בצומת שממצה את התשוקות, הכישורים, הכשרונות והערכים שלכם. אזור הגאונות שלכם יש שיגידו.

או שפשוט תשימו שם משהו אחד שהכי חשוב לכם להשיג באמת ב 2023 אם אתם מתקשים להגדיר חזון.

שימו אותו באמצע ואז מסביב את החלומות שלכם בעיגולים הבאים ואז שימו את מה שצריך לעשות בשביל להגשים את החלומות בעיגולים הקטנים יותר, זו כבר תכנית העבודה שהיא החלק הכי חשוב והכי קשה וככה תבנו לכם לוח לשנה הבאה.

אבל היי, זה לא סתם רגע של קשקוש שעושים בכיף.

אם אתם לא מתכוונים ללכת לעבוד קשה מאוד ולהזיע ולהתאמץ ולא לוותר בכדי להשיג את על זה, אז עזבו. את הקלישאות וגם התירוצים אתם כבר מכירים משנה שעברה. לשבת בסוף 2023 מול לוח שלא ניתן לסמן עליו וי זה באמת נורא.

תזכרו – רק אם תרצו את זה באמת אז תצליחו. ורק אם תבינו ששינוי קורה אך ורק כשמוכנים לצאת מאזור הנוחות, כשמבינים שבכדי לשנות חייבים לשאול שאלות קשות ומהותיות ואז בכדי להצליח תהיו חייבים לרכוש ידע, להציב מטרות, לאמץ הרגלים חדשים, ללמוד לעומק איך לשנות את המחשבות שדופקות לנו את היכולת לחולל שינוי. רק אם תלמדו לשנות את המחשבה ואז תהיו ערים לרגש שהמחשבה מעוררת ואז לפעולה שבאה בעקבותיו ואז לתוצאה – רק אז תשיגו שינוי. למה? כי אם תחזרו לאותה מחשבה שהייתה בהתחלה, אתם בעצם תקועים בלופ.

כמו עכברים בגלגל שאין לו פתח יציאה. זה הסיפור עם המחשבות הדפוקות. עד שלא תלמדו לשנות אותן לא תצאו מהגלגל שהוא הלופ.

אז אני מאחלת לכם ל 2023 שתגשימו את החלומות שלכם, לפחות איזה אחד מהם, שתחיו במשמעות אמיתית, בהלימה בין העשייה היומיומית שלכם למה שנמצא עמוק בתוך נפשכם, שתהיו נאמנים למה שאתם מתכוונים, למה שאתם אומרים ולמה שאתם עושים, שתמצאו זמן לתת כי מי שנותן מקבל, שתזכו לאהבת אמת, סוערת, כנה, מגנה.

והעיקר שני דברים הכי חשובים שתהיו בריאים השנה יותר, בריאות הגוף והנפש ושלא תעזו לוותר על האמונה. בלעדיה כלום לא קורה.

תחגגו, תשמחו, תרקדו, תשתגעו ! החיים זה עכשיו ! לא אחר כך ! עכשיו !

באהבה,

יעל זוהר

זמן לשאלות  
Daydream