ההרצאה שלי יוצאת לדרך – 2016 UNSTOPPABLE

עוד פוסטים

UNSTOPPABLE – טיפים מעשיים לנשים חולמות שרוצות גם להגשים. זה השם שנתתי להרצאה שלי. ועכשיו זו אני שצריכה להעז ולהזמין אתכן לבוא ולשמוע אותי. רגע אחרי שאני חושפת את ההרצאה שלי בפעם הראשונה בפני כוורת החברות הכי קרובות שלי, מגיעה שיחת הטלפון איתה, אנחנו לא מכירות, אבל אני עוזרת לה לזוז, היא אולי תרוץ להגשים את החלום שלה בזכות השיחה הזו, זה שהיא לא מעזה לצאת לקראתו בגלל הפחד שעוצר אותה. ההרצאה שלי בקרוב.

אנחנו לא מכירות. השיחה שלי איתה מיד קולחת. בטלפון. אין לי מושג איך היא נראית. אני נפתחת אליה כאילו אנחנו החברות הכי טובות כבר שנים. אני לא יודעת עליה כלום. לאט לאט היא מספרת לי, מוסיפה עוד פרט, עוד רגש. אני מקווה שאני מדברת מספיק חזק, מספיק ברור, מספיק עמוק, מספיק מהלב, מהקרביים, מהבטן, מהראש ושהמסר שלי אליה עובר.

בסוף, כעבור דקות שיחה ארוכות ונוגעות, היא אומרת שאם הייתי לידה היא הייתה מחבקת אותי. היא אומרת שהשיחה הזאת אולי תשנה לה את החיים. היא חושבת שהיא הולכת להעז. אנחנו מנתקות.

אני נושמת עמוק. מהחלונות, בדרך שבה אני נוסעת דרומה לירוחם לסיור לקראת אירוע, עוטף אותי נוף ישראלי מרהיב של כרמים שמודים לגשם שבא וגאל אותם מהיובש של הקיץ. הכול ירוק פתאום. השדות בלתי נגמרים. קרני שמש חורפית מציצות מבעד לעננים ומלטפות את הכרמים ואותי. אני שמה שיר נוסטלגי ומרגש ובתפאורה הדרמטית עם שאריות השיחה של לפני רגע, לא נותר לי אלא לבכות מאושר ולהודות לאלוהים שלי על היכולת לעזור לאשה שאני לא מכירה מעברו השני של הקו ולפתוח לה את הלב, לשחרר לה את הפחד, מודה לו על הטבע המופלא ועל השיר המרגש ועל כל מה שנתן לי ושיש ויודעת שזהו רגע אושר אמיתי ומזוכך, מהסוג ששום חוויה שקונים בכסף לא הייתה יכולה להחליף.

השיחה אתה מגיעה במקרה או שאולי לא, בדיוק יום אחרי שאני מציגה בפני כוורת החברות הכי קרובה אליי את ההרצאה שלי, זו שעבדתי עליה בשקט ובסתר עם עצמי בלבד ועם אסף המוכשר מ Leave a Mark שעזר לי במשך השנה האחרונה.

UNSTOPPABLE   – טיפים מעשיים לנשים חולמות שרוצות גם להגשים.

זה השם שנתתי להרצאה שלי.

היא נולדה אחרי שנים רבות שנשים שואלות אותי, איך את עושה את זה?, איך את מצליחה גם לנהל עסק תובעני להפקת אירועים כבר 17 שנה, לנהל בית עם שלושה מתבגרים שהלו”ז שלהם יותר מורכב וצפוף משל ראש ממשלה, גם להתנדב כל הזמן למען אחרים, לאמץ ילד, לעשות ספורט ובכלל מהתמונות נראה שאת בכלל רק מבלה עם החברות שלך כל הזמן.

במשך שנים מגיעות להתייעץ אתי נשים שחולמות להעז ולהגשים חלומות, על קריירה, על גירושים, על זוגיות, על ילדים ועל הג’ינגול הזה של החיים שמערבב את הכול ולפעמים נראה שאי אפשר לשלב בין העולמות ושאנחנו הנשים, צריכות לבחור. או בית או קריירה. אז זהו שלא.

אני את העסק שלי הקמתי לבד לפני 17 שנים בזמן הכי לא מתאים, הייתי אז אמא לשני תינוקות בני פחות משנתיים, חייתי בבית שכור עם הבעל הקיבוצניק שלי, שנינו עבדנו כשכירים במשכורות שוק ממוצעות ולשנינו לא הייתה ירושה או עזרה כספית או אחרת. שני קיבוצניקים מאי שם בצפון שמנסים לעשות את זה לבד. ואז אני מחליטה לפתוח עסק. נשמע לא הגיוני? אז זהו שזה כן.

אז כתבתי על זה הרצאה. כזו שהמטרה שלה היא להראות לנשים שאין שום סיבה שהן ימשיכו לתת לחלומות שלהן להיערם ליד המיטה שלהן, ממתינים שיהיה זמן, שהילדים יגדלו, שהבעל יסיים להגשים את עצמו, שנקנה בית ואז אחד גדול יותר, שהחגים יעברו, שתהיה הזדמנות ש… זו הרצאה שהמטרה שלה לעזור לנשים לעבור דרך החיים בכל הכוח ולא לתת לחיים לעבור לידן. כי הקלישאה של “החיים זה עכשיו”, היא הדרך שבה אני חיה את החיים וזו בחירה אם להשאיר את זה קלישאה או לחיות את זה. ולא, אין לזה קשר לכסף. יש לזה קשר למחשבה. לתעוזה.

את הטלפון שלה קיבלתי מאמא שלה שעושה איתי ספינינג כבר שנים. היא מספרת לי על הבת המוכשרת שלה, שהגיעה לתפקיד ניהול בכיר מאוד בחברה בינלאומית מצליחה ויש לה קריירה רצינית. ועכשיו נולד לה ילד. אז היא מחפשת לשנות. אני מציעה לה שהיא ואני נדבר. ככה נולדה השיחה הזו.

בטלפון היא מספרת לי שהיא מרגישה שאי אפשר להמשיך לעבוד בתפקיד התובעני הזה שלה שגם משלב נסיעות רבות לחו”ל ויש תחתיה עשרות רבות של עובדים והתפקיד דורש הרבה שעות והמון תשומת לב. היא אומרת לי שהיא מפחדת לעזוב ולאבד את מה שהשיגה. היא גם בכלל לא רוצה לשבת בבית, היא רוצה להמשיך להצליח, אבל לא מוכנה לוותר על הילדות של היצור המדהים הזה שנולד לה רק לפני חודשים ספורים. היא מספרת לי שהיא חולמת לעשות את זה לבד ויש לה רעיון למה היא יכולה לעשות, אבל הפחד, הוא בא לשתק אותה. יש לה אלף סיבות למה לא. היא לא מעזה. היא לא יודעת איך, היא מפחדת מעצמה ומהמחשבה שהיא עלולה להיכשל.

אני מספרת לה את הסיפור הבלתי אפשרי שלי, על זאת שבאה מהקיבוץ עם בקושי 12 שנות לימוד ובלי בעל עשיר ואני מספרת לה איך התגברתי על הפחד שבא לשתק אותי ועל איך עשיתי את זה. אני מספרת לה שדרך הטלפון וממה שהיא מספרת, נתוני הפתיחה שלה פי אלף יותר טובים משלי, היא נשמעת לי אשה סופר מוכשרת, רצינית, אשת העולם הגדול, הרעיון שלה למה שהיא יכולה לעשות לבד נשמע מושלם ואני דוחפת אותה בכל הכוח שיש לי בשיחת טלפון לעשות את זה. למען עצמה קודם כל, למען הילד שלה, למען בעלה.

בסוף אני גם נותנת לה כמה טיפים מעשיים שיעזרו לה לזוז, היא מתרגשת ולא מפסיקה להודות לי על השיחה הזו ואנחנו מנתקות.

גם אני לא חפה מפחדים. עובדה שההרצאה שלי מוכנה כבר זמן מה ואפילו עשיתי לה לוגו שאני אוהבת והנה לא הזמנתי עוד אף אחת לשמוע אותה. למעט את החברות שלי שהן בכלל אחיות שלי. אהה וגם את הבעל שלי הושבתי לשמוע אותי. הוא אמר שזו הרצאה לא רק לנשים. מעניין.

אז אני מקווה שבקרוב מאוד אני אתגבר על הפחד ואוכל להזמין אתכן לשמוע אותי.

בינתיים, תעשו סדר בחלומות שלכן. ההרצאה שלי לגמרי באה ממקום פרקטי, כזה שנותן כלים סופר מתוכלסים ומעשיים למי שרוצה להגשים משהו ולא זזה בגלל המון סיבות מוצדקות כמובן.

ההרצאה משלבת את סיפור חיי, סרטים ושירים והיא תהיה מפגש נשים מעצים, מעורר השראה ומחשבה.

מבטיחה לספר לכן וגם לכם הגברים שירצו בקרוב אני מקווה, איפה ומתי ואני אצפה לכם שתבואו.

באהבה,

אני

שבוע מעצב אישיות
תכירו את החברה השקופה שלי