כל מה שאתם לא יכולים לשלוט בו, תנסו לא לפחד ממנו – קורונה טיים – מרץ 2020

פחד משתק ולא מאפשר לנוע קדימה.

את המסר הזה אני מנסה ללמד את הילדים שלי כבר שנים רבות.

המצב החדש הזה שנקלענו אליו בא ללמד אותנו בדיוק את השיעור הזה.

מאחר ואני כבר שלושה ימים שלמים לא מרגישה פחד כי החלטתי לא להרגיש פחד ומאחר ואני לא חושבת כל היום על מה יהיה ואיך יהיה ואיזה חורבן צפוי לי ואיזה קטסטרופה תתרגש עליי, אז אני פשוט נהנית.

היום קמתי ממנוחת צהריים מהנה ואמרתי לבת שלי שאני כל כך נהנית והיא פשוט חשבה שהשתגעתי. אמא, נראה לי שזה בגלל שלא נחת 30 שנה שאת פתאום נהנית. אז כן, זה נכון, לא נחתי 30 שנה, אבל גם בחרתי לא לתת לפחדים לנהל אותי ברגע הזה ולכן אני נהנית.

אני בוחרת לקבל את האין כמו שהוא ולהסתכל כרגע אך ורק על מה שיש. ויש לנו המון. גם אם נדמה לנו שזה לא כך. זהו שיעור שהדור הצעיר צריך ללמוד ממנו. לראות את היש גם כשנראה שהכול אבוד.

– קודם כל יש לנו אחד את השני – תעשו לכם ספירת מלאי טובה על מי שיש לכם. תראו שזה המון. לי יש את שלושת הילדים שלי שהם מפעל המשמעות הכי גדול ומושלם שיצרתי שהיום אני מבינה יותר מתמיד איזה מופלאים הם. ויש לי משפחה שרחוקה ממני מאוד אבל קרובה אליי בלב וחברות נפש שהן קבוצת התמיכה הכי מפוארת שיש ולקוחות נפלאים שאכפת להם והם מתקשרים להגיד את זה ו… בקיצור שבו תעשו לכם טוב על הלב עם ספירת מלאי שכזו.

– יש לנו קורת גג וזה לא הזמן להיכנס לחרדה אם ייקחו לנו אותה או לא, כי כולנו בהסגר אז אף אחד לא יכול לקחת אותה עכשיו ועם מה שיהיה אחר כך, נתמודד אחר כך. קורת גג זה חום ובטחון. תסדרו לכם את הבית כי זו הזדמנות נהדרת לעשות את זה, תנקו שיהיה לכם ריח טוב, תדליקו נרות שתהיה לכם אווירה, תשימו לכם מוזיקה ותעיפו את החדשות כי הן רק עושות לכם רע.

– יש לנו זמן להיות עם הילדים שלנו. תחשבו כמה אתם מחכים לחופשות בכל שנה לבלות קצת זמן איכות עם הילדים. תחשבו כמה נשים אוכלות סרט על זה שהן לא מספיק בבית ושהן עובדות ולא זוכות לגדל את הילדים כמו שאולי היו רוצות וכמה אבות עובדים עד מאוחר ולא זוכים להיות בבית כשהילדים ערים ו… אז נכון זה לא בדיוק הקלאב המפנק שחלמתם להיות בו או המלון עם עצי הקוקוס בתאילנד, אבל זה הכול בראש שלכם. תחליטו שאתם לא סובלים מזה שתקעו אתכם בבית עם הילדים, אז לא תסבלו. ואם תסבלו אז שתדעו שזו אנרגיה שעוברת אל הילדים שלכם גם אם אתם לא אומרים את זה. יש אינסוף דברים שאפשר לעשות. צריך רק להחליף רגע את התקליט בראש. אנחנו אגב מתמודדות עם פאזל של 500 חלקים.

– תתלבשו. אל תישארו כל היום בפיג’מה כי זה אחרי יום יהפוך אתכם לסמרטוטים ולחסרי חיוניות וגם כשלובשים פיג’מה אז כל הזמן רוצים לאכול וגם לא מרגישים שמשמינים ואתם לא בעניין של התעללות עצמית עכשיו. ותעשו ספורט בבית. כן זה די סיוט במיוחד שגשם, אבל זה סיוט רק בהתחלה. בסוף זה הכיף הכי גדול. ואל תסתכלו על כלום כסיוט. הכול כיף. אז יהיה לכם כיף.

– תגידו תודה על כמויות הבגדים והנעליים והתיקים והאיפור ו…. שיש לכם בארונות. עכשיו תגלו שזה ממש מספיק ומוגזם וכשהכול ייגמר אל תרוצו לקנות חדש. תסתפקו במה שיש לכם. זה חלק מהשיעור שהיקום מבקש שכולנו נעבור. אז תעברו אותו.

– תגשימו חלומות. אין מישהו שאין לו חלום. לא, לא את החלומות של לטוס לקריביים, את החלומות האמתיים שלכם. בטוח שליד המיטה שלכם נערמו עם השנים ערמות של הבטחות שהבטחתם לעצמכם ושלא עשיתם איתם כלום, כי חיכיתם שיהיה קצת זמן….. אז הנה. יש לכם זמן. עכשיו אתם יכולים לקרוא מאמרים בתחום שמעניין אתכם, או ללמוד משהו חדש או לעשות לכם רשימה של דברים שאתם חייבים לעשות ביום שאחרי. רק אל תתנו לרשימות האלה להפוך לחלומות שלא יתגשמו שוב !

– תבחרו לראות כל יום משהו אחד טוב, תציצו החוצה, יש שם בטוח קרן אור, או פרח, או ציפור או קשת בענן (תראו את התמונה שהבן שלי שלח לנו היום מהבסיס שלו ! ) וזה המון. תבחרו לראות בזה טוב וזה יעשה לכם טוב. תנסו להחליף תקליט. זה לא הדברים החומריים שגורמים לאדם להיות מאושר. זה לא היה ככה פעם ועכשיו היקום מבקש מאיתנו לחזור בזמן.

אני חייבת להגיד שהתגעגעתי לזה. שנים אני מכריחה את הילדים שלי להגיד שלום לפרחים בבוקר כשיוצאים מהבית ושנים שאני מתעקשת שיהיו פרחים ליד הדלת ובכניסה ומסביב לבית. שנים שאני מנסה להסביר להם שהפרחים והציפורים והעננים הם המתנות האמתיות ולא הנעליים של אלכסנדר מקווין שהם חולמים עליהם…. עכשיו אולי הם סוף סוף יבינו? (הבוקר אגב הבנות שלי אמרו – אמא, איזה יפים הפרחים בגינה שלנו).

– תבלו במטבח. תבשלו לילדים שלכם ולעצמכם אוכל בריא ומזין ותשבו לאכול יחד, סביב השולחן. תעיפו את הטלפונים ותדברו. אצלי זה דבר שבשגרה ולא משהו מיוחד והילדים שלי מברכים על זה, אבל אצל רוב האנשים אין ארוחות מסודרות, רבים רגילים לאכול בחוץ, רבים נמצאים שעות רבות בעבודה ולא רואים את הילדים בשעות של ארוחות. זו מתנה ענקית שקיבלתם. ילדים שזוכים לגדול בבית שיש בו בישולים מפנקים, ריח של אוכל, ישיבה סביב שולחן יחד הם ילדים הרבה יותר שלמים עם עצמם, בטוחים ורגועים. אוכל מזין את הנשמה ומאפשר להיפתח ולדבר ולהתקרב. ולא, אל תהפכו את התקופה הזו להתעללות עצמית ותעלו במשקל. הדרך הכי טובה להתמודד עם זה היא לחשוב לפני כל דבר שאתם מכניסים לפה. זה לא שווה להצטער אחר כך.

האמת שיש לי עוד רשימה אין סופית של דברים שאני מזכירה לעצמי בימים האחרונים שיש לי אותם ואני בעיקר בוחרת לא להסתכל עכשיו על מה שאין. עצרו לכולנו את העולם, אז אל תפחדו כרגע. זה לא הזמן לזה פשוט.

ודבר אחרון – כבר שנים רבות שאני מנהלת את חיי דרך היכולת לשלוט בחשיבה ובמה שאני מאפשרת לעצמי להכניס לראש ואני ממש מציעה לכם בימים האלה להתאמן על זה ולשים לב למחשבות שלכם, לגרש מחשבות מבשרות רעות ובמקומן להתעקש על מחשבות חיוביות, שמחות, מעודדות. זה נכון שזה דורש מאמץ ועבודה קשה, אבל גם ככה אתם לא עובדים עכשיו בכלום, אז תקדישו לזה זמן. תקראו השראה. זה יכול רק לעזור לכם.

ותשמרו על עצמכם. תישארו בבית כי זה מה שמבקשים שנעשה. תהיו בריאים ושנדע בשורות טובות !

באהבה

אני

אז מה אתם עשיתם מאז שהתחיל ״המצב״? פוסט קורונה ראשון – מרץ 2020
מסר מעצמאית למדינה האהובה שלי – קורונה טיים – מרץ 2020