כישלונות בונים ניצחונות

עוד פוסטים

הקדשתם פעם מחשבה על הכוח הטמון בכישלון כמנוף לניצחון? פוסט מ 2016

את ההצלחה שלי בניהול עסק עצמאי אני חייבת להרבה מאוד גורמים, בניהם נחישות, התמדה, כושר עמידה, ניהול נכון, מוטיבציה, כשרון, תשוקה ולפעמים גם קצת מזל, אבל לא פחות מכל אלה, אני חייבת לגורם הכישלון.
בכל פעם שנכשלתי במהלך הקריירה המקצועית שלי, היה בי איזה קול פנימי שקרא לי להפוך את הכוח שבכישלון לייצרן של הניצחון הבא שלי.
הכלל שלי תמיד אמר שעל כל כישלון אני אצליח להשיג לפחות ניצחון אחד ויותר. וזה עבד.
כשרק הקמתי את העסק לא יכולתי לדמיין בחלומות האופטימיים שלי ביותר שאצליח להשיג את כל מה שהשגתי עד היום, לא ברמה המקצועית, לא ברמת הקשרים והאנשים שאזכה להתחבר עמם ובטח שלא ברמה הכלכלית.
עוד כלל שעליו הקפדתי תמיד היה שלאחר שנפלתי, קמתי מיד, ניערתי את האבק, שוחחתי שיחה נוקבת בלבן של העיניים עם האגו שתמיד מחדש מנסה להתרומם, החזרתי אותו לתחתית הפירמידה והסתכלתי עוד יותר רחוק מהנקודה שאליה הגעתי. כיוונתי גבוהה יותר, מדויק יותר, שאפתני יותר ודהרתי לעבר המטרה, בלי להסתכל לאחור.

אנשים שנותנים לכישלונות להוריד אותם מדרגה בסולם במקום שיטפסו מיד הלאה, בדרך כלל נשאבים מטה ולא רק שאינם מצליחים להתאושש, אלא ההפך הוא הנכון, הם יחוו עוד כישלונות ולא יצליחו להשיג את המטרות האישיות שלהם.
הכללים האלה מוכרים מאוד לאנשים העוסקים בספורט מקצועי, בו הכישלונות הם חלק בלתי נפרד מהניצחונות ורק אלה שבנויים עם אופי מברזל, אגו מפלסטיק ונחישות של חיות טרף מצליחים ומגיעים שוב ושוב להישגים.

תחדדו את תכונות האופי שלכם

נאמנות לדרך, דבקות במטרה, אמונה עצמית ובטחון הן חלק מהתכונות שמסייעות למצליחנים להתמודד עם כישלונות שהם חווים בחיים.
פחד הוא האויב הכי גדול של הכישלון, מי שיפחד להיכשל שוב, בדרך כלל ייתן לפחד לנהל אותו ולא יצליח לנתב את האנרגיות הרבות הנדרשות להמשיך הלאה.
ייאוש זו גם תכונה שחייבת לעבור טיפול יסודי והתייחסות פרטנית, שכן כישלונות מייצרים יאוש ויאוש מייצר ירידת מוטיבציה.

תפעלו מהשכל, לא מהרגש ותאמינו

אם תדעו בכל פעם שאתם חווים כישלון לטפל בו בצורה שכלתנית ולא רגשית, יהיה לכם קל בהרבה להתמודד אתו. ולא, אני לא מדברת על הפיכה לרובוטים או ליצורים נכים רגשית, אני מדברת על איזון רגשי, על הידיעה שמותר להתאבל ולבכות ולהרגיש חרא, אבל לזמן קצוב, מוגבל, מדוד.
ואז להרים את הראש, להסתכל רחוק, אל אופק בלתי נראה, בכדי שתדעו שאין גבולות שיעצרו אתכם ושכמה שזה רחוק, אתם תצליחו להגיע.

ואם אתם אנשים מאמינים אז אל תהססו להיעזר בכוחה של האמונה. תפילה והתכווננות עשויים רק להועיל. בשבוע שעבר ביקרתי בקבר רבי מאיר בעל הנס, הגעתי לשם ללוות חברה אהובה ומאמינה. את העוצמות שליוו את מה שקרה בהיכל התפילה בעת שהחברה שלי התחברה בתפילה מכוונת לבורא עולם, אני לעולם לא אוכל להסביר. יכולתי להרגיש את שעת הרצון שהיא דיברה עליה ונשאתי בלבי תפילה חרישית.

סיבות רבות יש לכישלונות שלנו

לעתים אנחנו חווים כישלונות בגלל דברים שאינם בשליטתנו, לפעמים אלה מהלכים פוליטיים שנקלענו אליהם ואנחנו משלמים את המחיר, לעתים אלה אנשים קטנים שניקרו בדרכנו ודווקא הם היו צריכים לבחור או להחליט לגבינו והקנאה או צרות עין, או פסימיות, או קונספציות שבהם הם שבויים משך שנים, הם שגרמו להם להכשיל דווקא אותנו.
במצבים כאלה, תמיד, אבל תמיד הסתכלתי על אותם אנשים או נשים, וידעתי שבמסגרת המטרות שלי, עליי להגיע רחוק יותר מהם, ולא משנה אם נדרשו לי ימים, שבועות או שנים, ברוב המקרים ניצחתי. השגתי מטרות גדולות בהרבה, הגעתי להישגים אישיים גדולים בהרבה וכלכלית כיסחתי להם את הצורה. גם בחלומות ידעתי שהם לא יעברו אותי.

תעשו ספורט זה ייתן לכם תזכורת שאתם יכולים

בכל פעם בחיי כשחוויתי כישלון שאיים להפיל אותי, שניסה למשוך אותי למטה, הפעולה הראשונה שלי אחרי רגע של החמצה תמיד הייתה לעשות ספורט, מהיר, חזק, סיזיפי, כזה שמכריח אותי להגיע להישגים, שמזכיר לי שקשה זה לא נורא, זה אפשרי. הניצחונות הקטנים שלי בספורט, על האופניים בשטח, באולם הספינינג או מול ה TRX תמיד עזרו לי להמשיך הלאה גם בחיים.

אהה כן, והחיים גם לימדו אותי שלא פעם צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים.

תלמדו את הילדים שלכם את כל אלה ותהיו שם מאחוריהם להזכיר להם ולתמוך בהם כשהם נכשלים, זה יהיה עוד ניצחון קטן שלכם.

בהצלחה !

באהבה,

אני

חומר למחשבה – פוסט מ 2016
“אמהות רעות” גרסת ישראל 2016