טקסט קצר על להיות

עוד פוסטים

הצלחה בחיים ובעבודה ובלהיות בן זוג טוב או הורה מעולה, תלויה ביכולת שלכם להתמקד במי שאתם, לא רק במה שאתם עושים. זאת עובדה.

שוב חורף, על עץ התות הקטן והאהוב שלי שבו אני מתבוננת כל יום נותר עלה שלכת מיותם אחד. כבר חמישה ימים הוא מתעקש להיאחז בענף היבש שמחזיק בו ולא נופל.

להקות הציפורים האדירות שחונות אצלי באגם שנוצר כל חורף מול החלון עושות זאת גם השנה ומספקות לי מראות מרהיבים וקולות של טבע מופלא. אני מתמסרת אליהם בשעות הזריחה כבר שנים רבות.

מחזור הטבע בשלו. מנותק מחוסר הוודאות, מהגל החמישי, מבעיות הפרנסה, מההתלהמות ברשת. מנותק גם מהאסון הנוראי שפקד את הארץ שלנו עם מותם של שני קצינים מפוארים שהלכו סתם ולא ישובו לעולם ועם שני טייסים שגם קולם נדם. ארבעה פרחים בשבועיים. ואין נחמה. ורק הטבע בהווייתו נותר.

אלה ימים שבהם שוב הכול מאט, או נעצר, או נסגר, או נשבר. אתם מוזמנים לבחור לנתק את כל הרעש, להסיר את הפחדים ורגע אחד פשוט לבחור להיות. אתם לא תצטערו. זו הזדמנות. קחו אותה. וממלא מה כבר נותר לכם לעשות?

כן אני יודעת, הכי קל זה לבחור לשהות כל הזמן בזון של לעשות. הרחק מלהיות.

אנחנו ללא ספק חיים בזמן שבו אולי יותר מאי פעם האנושות בוחרת בלאבד את תחושת ההתבוננות. העיקר לרוץ קדימה. להסיח את הדעת.

ואכן כולם רצים כמו מטורפים אל עבר הצלחה בחיים. מבלי לחדד לעצמם אפילו לרגע מה המדד להצלחה אמיתית עבורם, מעבר לכסף.

ורבים כשמגיעים לכסף הגדול ובטוחים שהנה נגמר הסיפור – עשיתי זאת ! או אז מתחילים לחפש אושר, כי כסף לא קונה אותו ואז מבינים איזה שיט זה היה לרוץ מבלי לבחור להיות, אלא רק לעשות, מבלי להביט פנימה או לצדדים, מבלי להתבונן. מבלי להבין משמעות מהי.

ואז חלקים מתחילים להתפורר מבפנים ומבחוץ. וזה משפיע גם על היקרים לנו מכל וזה כואב יותר.

מה זה להיות ?

 זה בדיוק הדבר הזה שאתם בורחים ממנו. נמלטים. אבל במוקדם או במאוחר תגלו שאין לאן לברוח. התודעה שלכם העמוקה חזקה מכם ובסוף היא תנצח. כשהיא מנצחת זה לפעמים כל כך כואב. עדיף לטפל בה לפני. להיות זה להביט אל במה שבפנים.

לפני למעלה מעשרים ושתיים שנים כשהתודעה העמוקה שלי הכאיבה לי, התוודעתי לשילוב המופלא הזה בין שני המושגים Doing ו Being מבלי ששמעתי אותם בכלל, אבל קיבלתי כלים לחיות לפיהם ממורתי הרוחנית והמעשית האדירה – אירנה אוסוסקין ז״ל. היה לי מזל. זכיתי. שנים רבות למדתי את התורה של אירנה. קשה ובלתי מובן ועמוק ככל שזה היה, כך נשאבתי לזה יותר.

מאז, על אף שמי שהכיר אותי רק מבחוץ חשב שאני רק בעשייה, רצה בלי לראות בעיניים ומשיגה הישגים, מסמנת וי על מטרות, הרי שלא הייתי יכולה לכל אלה לולא היה לי את הדיאלוג הפנימי העמוק עם ההוויה, עם הרגש, עם דרך ניהול החשיבה, עם ההתבוננות היומיומית על הפשטות והמחזוריות הקבועה של הטבע שתמיד חידדה אצלי את האמת על מהות החיים, עם החיבור הפיזי לאדמה שמחברת לשורשים. שנים רבות אני עושה עבודה פנימית על הרגש והחשיבה וההלימה בניהם.

תזכרו – הצלחה בחיים ובעבודה ובלהיות בן זוג טוב או הורה מעולה, תלויה ביכולת שלכם להתמקד במי שאתם, לא רק במה שאתם עושים. זאת עובדה.

אם תזדהו עם אהבת המודעות ואז תצליחו לעבור דרך הרדיד הדק שלה, אז תזכו למצוא את האיזון הזה בין ההוויה לעשיה. ללא איזון כזה, במוקדם או במאוחר תהיו אומללים.

האגו שלנו, התרבות העסקית המערבית שלנו, השורשים של חלקנו, כולם מושכים אותנו אל עבר קריאת הצפירה החזקה של עשייה על חשבון ההוויה. רובנו איבדנו את תחושת ההתבוננות.

אני יודעת שכאשר אנו חיים למען הישגים חיצוניים, שנים חולפות והחלקים העמוקים ביותר בנו אינם נחקרים וחסרי מבנה. אין לי ספק שאנחנו מסתכנים בהפרדה לא מודעת מהמשמעות העמוקה ביותר של החיים ומהשמחות המוסריות הגבוהות ביותר.

אז הימים האלה ששוב סוגרים את חלקנו בעל כורחנו, רחוקים מההמון והרעש, הם הזמנה אליכם לתת להבנה שלחיות באינסוף זה לחיות עכשיו. כאילו רגע התרחב.

על ידי התמקדות במה שצריך לעשות, אנחנו מתעלמים מאייך זה נעשה. עם זאת, האיךיוצר את תנועת האנרגיה, השמחה שבתנועה לעבר מטרה, התשוקה – כל אלה שייכים למה שבפנים. ככל  שתחזקו את האיך הפנימי, תצליחו יותר בחוץ.

כן אני יודעת שזה קשה ולחלקנו נשמע כמו בולשיט רוחני אחד גדול. זהו שזה לא. ואם אני – מלכת ה Doing הבלתי מעורערת, מזמינה אתכם לעשות עבודה פנימית, אולי שווה לכם לנסות. נשבעת שתראו איזה הצלחות תקטפו בחיצוני.

אז מאיפה מתחילים ? מלנשום. ואז להעיף מעליכם הסחות דעת ומזיקים – רשתות חברתיות במינון בלתי נשלט שבעצם שולט בכם, שעות של בינג׳ שרק עוזר לברוח מעצמכם, פחמימות ריקות ולא מנחמות, סוכרים בכמות מטורפת, אלכוהול, סמים ושאר משככי תודעה שרק מזיקים לכם להיות.

עכשיו תחליטו שבכל בוקר אתם משקיעים דקה אחת לפני שאתם קמים לטובת הודיה ונשימה אמיתית. תעמיקו בזה פנימה. כל יום. מנטרה. ואז קומו אופטימיים ולא עם מחשבות שליליות.

ותמצאו שעה ביום שבה אתם לומדים להיות. תלמדו להיות במודעות. יש אינסוף דרכים להתחיל ואתם ממש לא צריכים ללכת לשום מקום. תיכנסו לאינטרנט או לאתר הורדת ספרים, או לנטפליקס או לאפליקציית פודקאסטים ותבחרו תוכן של להיות ולא לעשות – מדיטציה, השראה וחשיבה חיובית, מיינדפולנס ועוד אינספור שיטות וגישות.

זה ישנה לכם את כל התחושה וההרגשה הרעה בתקופה הזו ויאפשר לכם להיות בני אדם טובים יותר כלפי עצמכם ואז כלפי הילדים שלכם ובני הזוג והסביבה בכלל ואז לא תצטרכו משככי כאב חיצוניים שרק מזיקים לבריאות שלכם.

ומי שזקוק לעזרה. כמו תמיד אני כאן. באהבה.

 שבת שלום,

 יעל זוהר

הדברים החשובים באמת. בעין הסערה.
   במקום הגבוה בתל אביב