הורה כתומך – מוקדש באהבה להורים שלא קל להם – אפריל 2020

עוד פוסטים

אני יודעת שזה ממש לא קל.

אני יודעת שאין לכם כוח לשמוע שאתם אמורים ליהנות מהתקופה הזו שבה אתם כלואים עם הילדים המהממים שלכם בבית, כן, הילדים שאתם רוב הזמן לא פוגשים, כי אתם לא נמצאים, כי אתם רוב הזמן בעבודה שבאמצעותה תוכלו לרצות את הילדים הנפלאים ואת החלום שלכם לתת להם עתיד טוב ויפה.

אז אני לא אטיף לכם מוסר. בשביל זה יש לכם אני מקווה את המצפון שלכם. זמן נהדר לעשות שיחות עם המצפון דרך אגב. כן, זה שרבים מאיתנו מעדיפים לא לתקשר איתו.

אני רק רוצה לתת לכם באהבה כמה טיפים שמלווים אותי מאז שהבן השני שלי נולד, לפני 19 שנים, רק שנה וארבעה חודשים אחרי שאחותו הגדולה נולדה ושאותם למדתי מכמה מורים נפלאים ובראשם מאירנה אוסוסקין ז”ל, הוגת פיזיקה משפחתית. טיפים שאספתי ושעזרו לי ועדיין עוזרים לי גם היום אחרי הגירושים כשאני לגמרי לבד וכבר חודש בלי שקל הכנסה, לגדל את שלושת הילדים עם עקרונות ששומרים על שפיות של כל הצדדים בסיפור הזה.

  1. כל הילדים נולדו עם קו התפתחות כלפי מעלה. זה אנחנו מי שנמצאים סביבם שגורמים לא אחת לקו הזה להתהפך ואז אנחנו לא מבינים למה הדברים פשוט נדפקים לנו. אם תבינו את העיקרון הפשוט הזה ותקבלו החלטה לנסות לשמור על הקו שלהם כלפי מעלה, עשיתם כבר חצי מהדרך.
  2. תלמדו להחזיק חשיבה. ובבקשה שתהיה חיובית. רואה טוב. תדמיינו לרגע שהראש שלכם הוא כמו כביש סואן. צומת מטורפת עם ארבעה כיוונים לפחות, עם אינסוף מחלפים מעליה ומתחתיה, עם מיליון רמזורים וצבעים וצופרים ועשן.

עכשיו תדמיינו הפסקת חשמל. מה יקרה בצומת?, כאוס. כולם ינסו להיכנס אליה, יהיו תאונות, תהיה צפיפות ודוחק ומחנק. ככה גם הראש שלכם. אם תתנו לכל מחשבה להיכנס אז יהיה שם בלאגן וכאוס אחד גדול. ומי שישלם את המחיר יהיו הילדים שלכם. לא צריך לדבר בשביל שהם ישלמו את המחיר. האנרגיה הזו של כאוס עוברת מבלי שתדברו או שתעליבו במילים או שתצרחו או שתתעלמו או שתקללו או שתרביצו.

ללמוד להחזיק חשיבה זו העבודה הכי קשה שתעשו והכי חשובה שתעשו למען עצמכם ולמען הילדים שלכם. זה כרוך באימון יום יומי של שנים ובלי הפסקה. עכשיו זה זמן מושלם להתחיל. רק מחשבות חיוביות נכנסות ואם דברים משתבשים לרגע, אז להתאפס מהר ולעשות סדר. לא לוותר. זהו כלל ברזל. תצליחו בו, תצליחו בהכול.

  1. כשקו ההתפתחות של הילד שלנו מתהפך, יש לנו את היכולת לעזור לו לסובב אותו חזרה. בכדי לעשות את זה, אנחנו חייבים לשמור על חשיבה חיובית, מסודרת, מפוקסת, בוגרת, אחראית, מלאת חמלה ולהבין שאסור להתייאש. יש לנו את הכלים לעזור לילד בכל גיל לחזור להיות חיובי, אופטימי, רגוע, נורמטיבי, לא מאשים את עצמו או את הסביבה, לא מזיק לעצמו או לסביבה, לא מבוהל, לא מיואש, לא עצוב. לעולם אל תאמרו נואש. תסדרו את הראש ותעשו עבודה. אתם הורים. נועדתם לזה. בחרתם בזה. אז תעבדו בזה.
  2. כיור מלא כלים יכול להיות סיוט. ויכול גם לא. חדר זרוע בכל המשחקים שהילד הקטן שלכם הרגע פיזר והלכלוך שעשה או הדווקא שארגן לכם, יכול להיות סיוט. ויכול גם לא. זה שגיליתם ששוב כולם זורקים לכם את הנעליים והבגדים בכל מקום יכול להיות סיוט. ויכול גם לא. ויש לי עבורכם עוד מיליון דוגמאות, אבל אתם מכירים אותן לבד.

אז זה הכול עניין של חשיבה. כשאתם עומדים מול הדבר הזה שגורם לכם לרצות לצרוח, להתפוצץ, לעמוד על שלכם, לתקן את העולם, לשבור את הכלים, אז תעצרו. תחזיקו חשיבה חיובית. שנים רבות עמדתי מול כיור שהגיע לתקרה (אחרי שחזרתי מ 15 שעות עבודה רצופות) ופשוט בחרתי במקום לחשוב כמה שזה סיוט ולהרגיש מסכנה ולצרוח, לחשוב על הדברים הכי טובים שיש ולא תאמינו מה קרה, הכלים נגמרו מהר, לא סבלתי וככה עברו עשרות שנים. וזה נכון לגבי כלים או לגבי כל דבר שנראה לכם שעומד לגרום לכם להתפוצץ. תנסו לחנך את העולם בלי לשבור את הכלים. כי הנזק שאתם גורמים בזמן החינוך הוא בלתי הפיך.

  1. תחליטו דווקא עכשיו לתרגל איך אתם לא מנהלים את הפנקסנות שלכם מול בני הזוג מעל הראש של הילדים שלכם. או שפשוט תתגרשו. הילדים שלכם לא אשמים שאתם פחדנים. אתם סתם מתעללים בהם.

אם בא לכם לריב תעשו את זה בשקט ותפתרו את זה באותו רגע.

ילדים שהאבא או האמא שלהם זרוקים שבוע בסלון כי הם עכשיו בריב, או שהם מדברים דרך הילדים כי הם בדיוק השבוע לא מדברים, או שהם מקללים אחד את השני באנגלית, צרפתית, איטלקית מעל הראש של הילדים, או שהם צורחים אחד על השני, או שהם מנהלים את הטפות המוסר שנדמה להם שהם הכי מוצדקות בעולם מול הילדים אלא ילדים אומללים.

אתם פאקינג דופקים להם את היכולת להישאר עם קו התפתחות כלפי מעלה. אחר כך, כשיגדלו קצת, אז אל תעזו להתלונן אם תכנסו לחדר שלהם ותגלו שם סיגריות או שורות של אבקה לבנה, או דברים קשים בהרבה מאלה. אתם אשמים. הדרך היחידה לעשות את זה נכון היא שתבחרו אתם להחזיק חשיבה אופטימית וחיובית ונכונה וככה תנהלו את הדברים ולא מאיזה עולם של רגשות משוגעים. עם האמוציות שלכם לא תגיעו לכלום.

  1. תזכרו בכל רגע נתון שאת הגלגל לא תוכלו להחזיר אחורה, תקשיבו לכל המבוגרים סביבכם שאומרים לכם שהזמן טס, שהם גדלים נורא מהר. תזכרו בכל רגע נתון שמילים לא ניתן להשיב. מה שתגידו יישאר. תחשבו שניה לפני ש… זה יציל לכם את החיים. חשיבה. תעבדו עליה. כל יום. כל הזמן. כן זה קשה. למי יש כוח. לכם ! אם הילדים שלכם חשובים לכם, אז תחזיקו חשיבה למענם. השנים הראשונות כשהם קטנים באמת מאתגרות. זה די שיט להיות כל היום עם הקטנים, אבל זה חלק מהמעגל הזה של החיים. אז אם תחליטו לא לסבול אז לא תסבלו. החלטה. תחליטו. תהיו שמחים בלב שלכם וזה יוקרן אליהם.

וגם להורים לבני נוער ומתבגרים שתקועים להם עכשיו כל היום והלילה או ההפך למי שכבר הפכו את היממות מול הטלפון או נטפליקס והרי אין לנו מושג מה הם באמת צורכים שם. אל תראו להם שהרמתם ידיים, אל תתייאשו. אל תחשבו עליהם דברים רעים. תגידו להם מאה פעמים ביום שאתם אוהבים אותם אם צריך, תבשלו להם אוכל מנחם, תסדרו להם את החדר באהבה, תפתחו חלון, תציעו להם לראות פרח וציפור. תראו להם אופטימיות. שלא ישקעו.

  1. תנו להם דוגמה. תחזרו על מה שאתם מאמינים בו כמו מנטרה. מאז שהם קטנים, תחנכו אותם לדרך שבה אתם מאמינים. תנו להם דוגמה. גם אם נדמה לכם שהם לא רואים, שהם לא מקשיבים, שהם בלתי ניתנים לשינוי או שליטה או חינוך, אל תתייאשו. תנו להם דוגמה אישית. תחשבו שעליכם להפוך למבוגר שאתם רוצים שהם יהיו. הערכים והאמונות שלכם יהפכו לערכים ולאמונות של הילדים שלכם. אם אתם לוקים בדפוסים שליליים, הם יהפכו לדפוסים השליליים שלהם. תזכרו – הילדים שלכם מתבוננים בכל צעד שלכם. והם יחקו אותו.
  2. תהיו שמחים. שמחה מדבקת. תהיו אופטימיים. אופטימיות מדבקת. אם קשה לכם, תעשו את זה בכוח. תחשבו טוב. תרגישו טוב. תחזיקו חשיבה. תעבדו בזה. תתרגלו את זה. זה קשה. גם לי. אבל אני עובדת בזה. עבודה זה לא משהו קל כזכור לכם. תפתחו חלונות לאור של השמש, שימו מוזיקה. תרקדו. גם אם לא בא לכם. ותעיפו את החדשות בבקשה תעיפו אותן.
  3. תזכרו היטב, אנחנו לא המחשבות שלנו. אנחנו יוצרים את המחשבות שזורמות בתודעה שלנו ולכן אנחנו יכולים לשנות אותן אם נבחר לעשות זאת. מה שתשתלו יגדל. בראש שלכם. כמו שאנחנו לא המחשבות שלנו, אנחנו גם לא מצב הרוח שלנו, אנחנו אלה שיוצרים אותו את מצב הרוח ואלה שיכולים לשנות אותו ברגע. אם נבחר לעשות זאת. ההבנה הזו תעזור לכם להרגיש הקלה ושלווה ברגעים קשים, שמחה ברגעים עצובים ותכניס לכם אנרגיה כשנדמה שאתם עייפים מידי.

תזכרו, החובה הראשונה שלכם כהורים היא לבנות אמון. המשפחה היא הבסיס שלכם, השורשים של העץ הזה שהקמתם, ברגע שהמשפחה בטוחה ומצבה טוב, תוכלו להמריא לגבהים שלא שיערתם שתגיעו אליהם.

ותזכרו, לאחר זמן איכות (שעכשיו פתאום קיבלתם במתנה ממנו בלי סוף, אם תבחרו לראות זאת כך), המתנה השנייה במעלה שתוכלו להעניק לילדים שלכם, היא דוגמה טובה.

ותחשבו שאתם סוג של מעבדה קטנה, מעבדה של החיים. תכניסו לתוכה בכל יום את כל הרעיונות הטובים ששמעתם, הטיפים שקיבלתם, המחשבות הטובות שלכם ותשכללו אותם כך שיתאימו למשפחה שלכם.

מאחלת לכם שתזכרו את התקופה הזו שהיא כל כך מיוחדת, שבה היסטוריה נכתבת ושבה נכפה עלינו להתכנס, בעצמנו ועם היקירים לנו, כתקופה שבה לא בזבזתם זמן, הייתם חיוביים, השארתם את הפחד כרגע בצד, הקדשתם את עצמכם באהבה ואופטימיות ליקירים שלכם והראיתם להם שאפשר לשמוח גם כשהכול נורא עצוב.

תזקקו את המחשבות שלכם. תחשבו חיובי.

תישארו בבית, תשמרו על עצמכם. זה חשוב. שיהיה לכם יום טוב,

בחרתי לצרף לכם תמונה מצעידות שלי עם הבנות שלי בשדות של פרחים. אתם מוזמנים לשתול לכם אותן בראש. זה יכול רק לעשות לכם טוב.

באהבה,

אני

היי, מה אתכם? קורונה טיים מרץ 2020
מה שחשוב באמת – אפריל 2020