אקסטרה מייל -או במילים אחרות: כמה פעמים דחפתם את גבולות היכולת שלכם?

עוד פוסטים

לאחרונה נרשמתי לחדר כושר. טוב האמת שזה רק בגלל ששתי הבנות רוקדות בסטודיו שלידו יש רק שני דברים – ארומה ואת הסניף הכי גדול, חזק ומלא במתאמנים ומאמנים של גו אקטיב במזרח התיכון ותודו שאין ספק שגם אתם הייתם בוחרים שלוש פעמים בשבוע להזיע בחדר הכושר הזה (בטח אחרי התיאור שלי) מאשר לשבת בארומה ולהכניס לגופכם עוד קצת קפאין ושמרים, בזמן שאתם בוהים במסך כזה או אחר, תרים אחר איזה סטטוס שירגש אתכם עד שהילדה תסיים לרקוד.

אז בחדר הכושר התוודעתי אל מדריך ספינינג ושמו יהודה. ככל שהתמדתי להגיע לשיעורים הבנתי שאצל יהודה, שהוא מדריך חד פעמי (ניסיתי כמה…) אני בכל שיעור נותנת את האקסטרה מייל, אותו מאמץ שהוא אחד אחרי האחרון, זה שדורש ריכוז עילאי, תשומת לב מרבית והרבה נחישות, אותו מאמץ שברור לנו שעלינו לדחוף את גבולות היכולת שלנו בכדי להגיע אליו. אחרי כל אקסטרה מייל הסיפוק הוא אדיר.

מאז אני בוחנת עם עצמי את העניין הזה של לדחוף את גבולות היכולת וככל שאני מעמיקה עם זה אני מבינה עד כמה זה משהו שכנראה טבוע בחלקנו לעומת אלה שמוותרים מראש.

כשאנחנו נותנים את מה שאנחנו רגילים לתת אנחנו לא מתעצמים וגדלים ומתפתחים, אנחנו פעמים רבות דורכים במקום, מלקטים את ההישגים שלנו הרגילים, משכנעים את עצמנו שעשינו את כל מה שיכולנו ומסתפקים במה שיש.

ויש את אלה שעליהם אני כנראה נמנית, אלה שנדבקו בחיידק, שיש להם את היכולת הזו להגיע להישגים אבל דווקא אז לנסות להשיג אותו, את האקסטרה מייל, זה שיביא אותנו צעד אחד רחוק יותר מהנקודה שחשבנו שהיא, היא השיא.

רק כשאנחנו דוחפים את גבולות היכולת שלנו אנחנו מגלים עד כמה זה אפשרי ובר השגה ולא כזה קשה ומאיים ומפחיד. רק כשאנחנו משיגים את האקסטרה מייל אנו מבינים סיפוק והגשמת יעדים ומטרות מהי.

כנערה צפיתי שוב ושוב בסרט פלאשדנס, מתעכבת על הנחישות, העבודה הקשה וההתמדה וכמובן על הרגע הזה שבו גיבורת הסרט נותנת את אותו אקסטרה מייל ומגשימה חלום שלאורך כל הדרך נראה בלתי אפשרי. הסרט הזה ליווה אותי כשהגעתי לעיר הגדולה והבנתי שבכדי להגיע להישגים יהיה עליי תמיד לדחוף את גבולות היכולת שלי ולהזיע קשה בדרך לאקסטרה מייל. ההבנה הזו השתלמה. הצלחתי לכבוש לא מעט שיאים אישיים עד היום. הסרט הזה אגב היה מתנה שהענקתי לביתי הבכורה בגיל מאוד צעיר.

לאחרונה, אחרי שהורדתי הילוך במרדף אחרי עוד ועוד אקסטרה מיילים בתחום המקצועי, אני מוצאת את עצמי מממשת את האקסטרה מייל שלי בכל סוגי הספורט שאני עושה – בריצה, בשחייה, ברכיבה על האופניים בשטח וכמובן אצל יהודה בשיעורי הספינינג ובכל פעם שאני שוברת עם עצמי עוד שיא, אני מבינה איזה אושר עילאי יש בו בדבר הזה !

אז איך אני מרגישה עם כל דחיפת הגבולות הזו? אקסטרה מייל ! תנסו את זה, תאמינו לי זה שווה. ההרגשה נפלאה והסיפוק אדיר !

תחלמו, תחיו, תגשימו. החיים זה עכשיו.

באהבה,

אני

משקל ושמו ג’ינס – 2014 ועד היום
מה יקרה לי אם? פוסט לכבוד יום האשה 2015